Omsorg och stöd

Enkäten ”Hälsa på lika vilkor” skickas ut i vår kommun

Med start den 13 februari skickas den nationella folkhälsoenkäten ”Hälsa på lika villkor” ut till ett slumpmässigt urval av befolkningen i Dalarna. Undersökningen görs för att ta reda på hur Sveriges befolkning mår och lever. Enkäten ställer frågor om hälsa, levnadsvanor och livsvillkor.

Har du fått enkäten? Dina svar är viktiga!

De hjälper vår kommun och Region Dalarna att planera våra verksamheter efter befolkningens behov.

Nationella folkhälsoenkäten skickas ut av Folkhälsomyndigheten i samarbete med SCB och Sveriges regioner.

Här kan du läsa mer om enkäten: Nationella folkhälsoenkäten – Hälsa på lika villkor — Folkhälsomyndigheten (folkhalsomyndigheten.se) Länk till annan webbplats.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

During spring, the national public health survey Health on Equal Terms (Hälsa på lika villkor) is carried out. The purpose of the survey is to gain insights into the well-being and lifestyle of Sweden’s population. The survey asks questions about health and everyday life.
Have you received the survey? Your answers are important!
Your responses help Region Dalarna and your municipality in developing their services for the population.
The national public health survey is a collaboration between the Public Health Agency of Sweden (Folkhälsomyndigheten), Statistics Sweden (SCB), and the regions of Sweden.
Hälsa på lika villkor
Health on Equal Terms