Bolagsdag i Smedjebacken

Idag hölls den årliga bolagsdagen i Smedjebacken. På agendan stod presentationer från kommunens bolag, Bärkehus AB, Smedjebacken Energi AB, Smedjebacken Energi Nät AB, Barken Vatten & Återvinning AB, och WBAB.

Dagen inleddes med en förmiddagssession där varje bolag presenterade sina bokslutsresultat och de viktigaste händelserna från det senaste året. Vidare diskuterades pågående arbeten samt framtida planer.

Inbjuda deltagare till bolagsdagen var kommunstyrelsen, bolagsstyrelser, revisorer och stämmoombud närvarade, kompletterade av representanter från fackförbunden Vision, Kommunal och Elektrikerförbundet.

Eftermiddagen fokuserade på bolagsstämmor och konstituerande styrelsemöten.
Bolagsdagen är viktigt för att stärka öppenheten och samarbetet mellan kommunen och dess bolag. Genom dagens diskussioner och utbyten har vi lagt en stark grund för att tillsammans möta de utmaningar som framtiden för med sig.